Maandag weer bereikbaar vanaf 08:30 uur
Telefoon: 033 - 47 00 000
Selecteer uw vestiging:AmersfoortBeverwijk

Uw klant betaalt niet – wat nu? Incasso uitbesteden?

Openstaande facturen: een flinke ergernis voor ieder bedrijf. Het kost uw bedrijf namelijk veel geld wanneer u veel openstaande facturen heeft. Maar wanneer uw klant niet betaalt of op herinneringen reageert, wat doet u dan? Om uw geld terug te krijgen schakelt u een incassobureau in: u gaat uw incasso uitbesteden. U wilt namelijk liever niet naar de rechtbank en allerlei gerechtelijke incassokosten maken die daarbij komen kijken, maar gewoon snel resultaat. Oftewel: een betaling. Maar dat is niet alles: tegelijkertijd wilt u de relatie met uw klant zo goed mogelijk houden. Dat begrijpen wij. Daarom passen we onze incasso-aanpak aan uw klant aan. Voor elke niet-betalende klant voorspellen wij voor u hoe het proces zal verlopen. Dit doen wij op basis van onze ruime ervaring en beschikbare data in onze database.


Wet incassokosten (WIK)

De vergoeding voor incassokosten wordt berekend als percentage van het verschuldigde bedrag, waarbij het percentage trapsgewijs lager wordt naarmate de vordering hoger wordt. Incassokosten zijn verschuldigd na het verstrijken van 14 dagen na de herinnering of aanmaning.
U moet dus eerst, zonder kosten, een herinnering of aanmaning versturen met een betaaltermijn van 14 dagen.

Lees hier meer over de WIK of download onze WIK voorbeeldbrieven.


Waarom incasso uitbesteden?

Door uw klant zo snel mogelijk te laten betalen voorkomt u een juridische procedure en/of zitting en daarmee hoge incassokosten voor u en uw klant. De sleutel hiervoor is dat wij veelvuldig persoonlijk contact met uw klant zoeken: per brief, telefonisch, via e-mail, SMS- en spraakberichten, om concrete betaalafspraken te maken. Én houden we rekening met de dagen en tijden waarop de kans het grootst is dat we uw klant bereiken. Dit alles gebaseerd op onze ruime ervaring, zo zorgen we voor snel resultaat.

Tijdens deze persoonlijke contactmomenten gebruiken we ook een persoonlijke benadering: we houden bijvoorbeeld rekening met de verschillende persoonlijkheidsstijlen van uw klant – iedereen reageert namelijk anders op een bepaalde benadering. Ook gebruiken we de techniek motiverende gespreksvoering, waarbij we uw klant motiveren om het openstaande bedrag alsnog te voldoen. Hiermee onderscheiden we ons op het gebied van incasso – we zorgen hiermee al meer dan 30 jaar voor de hoogste incassoscore bij onze klanten én daarmee voor een aanzienlijke kostenbeparing.                                                                                                             



Bundel: Video's, Tips & Stappenplan

In 3 stappen naar sneller betaalde facturen

20% meer betaalde facturen

Wilt u liever zelf meer en sneller openstaande facturen incasseren, een hoger incassoresultaat en een betere cashflow? Wij hebben concrete tips en nieuwe inzichten gebundeld in een stappenplan waarmee u in 3 stappen naar 20% meer betaalde facturen kan gaan.