Uw klant heeft tijdens de incassoperiode niet betaald, of is het niet eens met de kosten. U weet niet zeker of u tot juridische stappen en/of dagvaarding over wilt gaan: dit kost alle betrokken partijen meer geld. Daarom is het belangrijk om een goede overweging te maken over het starten van een gerechtelijke incasso. Gerechtelijke incassokosten kunnen namelijk snel oplopen, denk aan het uitbrengen van een dagvaarding, advocatenkosten, processtukken en akten.
Om het beste advies voor uw specifieke situatie te krijgen gaat u samen met ons en onze juristen in overleg over het mogelijk dagvaarden van uw klant. Hierna kunnen onze gerechtsdeurwaarders in het Beslagregister achterhalen of uw klant wel of niet in staat is om te betalen. Dit is belangrijk om te weten, want als uw klant niet in staat is om te betalen, is het wellicht niet de beste keuze om alsnog naar de rechtbank te stappen. Besluit u wél tot dagvaarding over te gaan? Dan staan wij u uiteraard op alle vlakken bij. Omdat wij vanuit onze expertise in staat zijn de juiste benadering voor elke rechtbank te kiezen, helpen we u het beste resultaat te bereiken.
Heeft de rechtbank u in het gelijk gesteld? En moet uw klant betalen? Om te zorgen dat u zo snel mogelijk beschikking krijgt over uw geld, pakken onze gerechtsdeurwaarders de zaak op en voeren het vonnis uit. Deze zoeken na de uitspraak van het vonnis veelvuldig persoonlijk contact met uw klant. Bij elk contactmoment proberen onze gerechtsdeurwaarders een betaling of een betalingsregeling te krijgen. Het betalen wordt uw klant zo makkelijk mogelijk gemaakt, bijvoorbeeld door een mobiel pinapparaat en iDeal-betaallinks. Kan uw klant niet betalen? Dan blijft deze toch op de radar bij ons doordat we deze opnemen in onze schuldbewaking.
Wilt u liever zelf incasseren? Wij hebben enkele tips gebundeld in een stappenplan waarmee u in 3 stappen naar 20% meer betaalde facturen kan gaan. Download hier het stappenplan