De werkzaamheden van Bosveld zijn nog altijd aangepast in verband met de door de overheid ingestelde maatregelen ter voorkoming van verdere verspreiding van het coronavirus. Wij vinden het belangrijk om onze relaties op de hoogte te houden van de impact die deze maatregelen hebben op onze samenwerking en dienstverlening als deurwaarder. Onderstaande maatregelen blijven van kracht, tenzij er eerder een aanpassing nodig is.
Dienstverlening
Onze dienstverlening blijft doorgaan. Afspraken vinden niet fysiek maar online of telefonisch plaats. In verband met de maatregelen werken bijna al onze medewerkers vanuit huis, een klein deel werkt verspreid op kantoor. Ons kantoor is voor bezoek gesloten, wat onder andere betekent dat debiteuren niet terecht kunnen bij onze betaalbalie. Vanzelfsprekend helpen wij hen telefonisch en via onze website graag verder.
Deurwaarders
Onze deurwaarders blijven gewoon aan het werk. Ze rijden hun routes en betekenen exploten. Uiteraard houden ze zich daarbij aan de richtlijnen van het RIVM en KBVG. We doen geen huisuitzettingen, leggen geen beslag op inboedel en sluiten geen mensen af van elektra en gas. Indien het niet anders kan nemen we wel voertuigen in beslag. Onze deurwaarders vermijden fysiek contact en laten daarom de stukken achter in een gesloten envelop, zonder contact met de debiteur of eventuele huisgenoten. Uiteraard vermelden we in de stukken waarom de overhandiging op deze manier gebeurt en zijn we telefonisch bereikbaar om eventuele vragen direct te beantwoorden.
Rechtbanken
Gerechtsgebouwen zijn aangepast aan de eis van anderhalve meter afstand. Vanaf 11 mei zijn fysieke zittingen weer mogelijk in zaken waar de aanwezigheid van partijen noodzakelijk is. Het uitgangspunt blijft dat andere rechtszaken zoveel mogelijk schriftelijk, met een videoverbinding of telefonisch worden behandeld.
Lees hier meer over de tijdelijke regeling voor het gebruik van digitale communicatiemiddelen
Dagvaardingen
Voor lopende zaken (ook verstek) wordt een looptijd van in principe 4 weken aangehouden. Mede door de achterstanden van de rechtbanken is het niet met zekerheid te zegen wanneer vonnissen worden gewezen. Het kan zijn dat zaken worden uitgesteld, hier zullen wij u van op de hoogte houden.
Bellen is oplossen
De KBvG is de campagne gestart ‘bellen is oplossen’. Daarmee wil de KBvG burgers en ondernemers stimuleren snel te bellen om betalingsproblemen op te lossen. Door te bellen met ons als gerechtsdeurwaarder kunnen we de situatie bespreken en samen naar een passende oplossing zoeken, zodat schulden niet verder oplopen.
Dit initiatief ligt in lijn met onze aanpak en ondersteunen wij. Bekijk meer over de campagne via Campagne bellen is oplossen
Neem bij vragen contact op
De praktische uitwerking van deze maatregelen worden per team opgepakt en communiceren we met onze klanten. Heb je vragen? Neem contact op met je vaste contactpersoon of gebruik een van onze andere contactmogelijkheden.
Update 01-10-2020