Powered by Smartsupp
Maandag weer bereikbaar vanaf 08:30 uur
Telefoon: 033 - 47 00 000
Selecteer uw vestiging:AmersfoortBeverwijk
Blog

KBvG waarschuwt voor oplichters

De Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) waarschuwt burgers voor nepberichten (via e-mail, sms en WhatsApp) van oplichters die zich voordoen als gerechtsdeurwaarder. De oplichters versturen nagemaakte aanmaningen en dagvaardingen. Daarmee proberen ze mensen niet bestaande schulden te laten betalen.


Checklist

De KBvG heeft als hulpmiddel een checklist gemaakt. Met deze checklist kunt u controleren of het bericht dat u heeft ontvangen van een deurwaarder echt of nep is. Ontvangers van de nepberichten kunnen op http://www.registergerechtsdeurwaarders.nl checken of de afzender écht een gerechtsdeurwaarder is.


De checklist kunt u downloaden door op de afbeelding onderaan deze pagina te klikken.

Internet criminelen in de deurwaardersbranche

De laatste jaren krijgen wij steeds meer geluiden te horen van oplichters in de deurwaardersbranche. Gelukkig hebben wij op dit moment geen indicatie dat er vanuit onze naam nepbrieven of mails worden verstuurd. Desondanks vinden wij het wel belangrijk om hiervoor te waarschuwen.


Bijna niet van echt te onderscheiden

Internetcriminelen worden steeds inventiever in hun benadering en maken het iedereen ontzettend moeilijk. Waar het jaren geleden een prins uit een ver land was die u enkele miljoenen wilde schenken, zijn de neppe mails of brieven van vandaag bijna niet van echt te onderscheiden. Ze bevatten vaak correcte teksten, logo’s en namen.  Deze zijn vaak gekopieerd van officiële brieven die ooit wel door een deurwaarder zijn opgesteld.


Persoonlijke aanpak Bosveld

Helaas heeft de incasso- en deurwaardersbranche een slechte naam. Dat komt deels door internetcriminelen die zich voordoen als deurwaarder maar ook door schimmige werkwijze van incassokantoren in het verleden. Wij doen ons uiterste best om dit beeld van ons af te schudden. Dit doen wij onder meer door onze persoonlijke benadering. Wij zoeken op zoveel mogelijk manieren contact met de klant van onze klant. Door het gesprek aan te gaan willen wij het probleem samen oplossen.

Een goed voorbeeld is onze deurwaarder Leonie Heskamp, zij past de persoonlijke benadering toe aan de deur. Hierdoor is haar werk niet alleen een stuk makkelijker uit te voeren maar vooral menselijker voor de debiteur.


Aanvullende tips van Bosveld:

  1. Gebruik google om te zoeken naar het telefoon- en rekeningnummer dat wordt gebruikt. Wij vermelden ons telefoon- en rekeningnummer op de website. Komt u via de zoekopdracht niet bij onze website uit? Dan kan het een nepbericht zijn.
  2. Laat geen persoonlijke gegevens achter op een website die u niet vertrouwd.
  3. Neem bij twijfel altijd telefonisch contact op met 033-47 00 000

Dossier oplichting