Wanneer u het vonnis van de rechter niet nakomt, kan er beslag worden gelegd op uw bank. Bij een bankbeslag wordt uw rekening tijdelijk geblokkeerd en wordt met uw geld het nog niet betaalde bedrag betaald. Tijdens de periode van het bankbeslag kunt u geen geld meer opnemen. Het geld dat na het beslag op uw rekening wordt gestort kan niet worden ingenomen. De bank moet volgens de wet meewerken aan dit beslag.
U kunt het hele bedrag direct betalen via iDEAL of via een van de andere betalingsmogelijkheden. Wanneer wij de betaling ontvangen en verwerkt hebben, zullen wij de bank vragen het bankbeslag stop te zetten. Het verwerken van uw betaling kan soms even duren. Natuurlijk kunt u hierover ook bellen, maar dan moeten we eerst een bewijs van betaling per e-mail of fax van u ontvangen.
U kunt uw bank ook vragen om de uitkomst van het bankbeslag zo snel mogelijk aan Bosveld door te geven. Vraag uw bank dan om een “derdenverklaring” naar Bosveld te sturen. Hierin vertelt de bank aan ons of er wel of geen geld op uw rekening stond tijdens het bankbeslag. Wanneer wij deze verklaring van de bank hebben ontvangen en verwerkt, kunnen we de bank vragen het bankbeslag stop te zetten.