Morgen weer bereikbaar vanaf
08:30 uur
Tel
efoon
:
033 - 47 00 000
Meer contact en openingstijden
Hulp bij betaalachterstand
Opdrachtgevers
Werken bij
nl
en
Mijn dossier
Hulp bij betaalachterstand
Betaal direct
Contact
Veelgestelde vragen
Mijn Dossier
Selecteer uw vestiging:
Amersfoort
Beverwijk
bosveld.nl
Benchmark Nederlandse hogescholen
Terug
Verder
1
2
3
4
Persoonlijke gegevens
Naam hogeschool
Naam contactpersoon
Functie
E-mail
Telefoonnummer
1. Algemene vragen
1.1 Hoeveel ingeschreven studenten heeft uw onderwijsinstelling?
1.2 Hoeveel studenten betalen welk type collegegeld?
Voltijd/duaal
Voltijd 2
e
studie
Deeltijd
Deeltijd 2
e
studie
Buitenland (totaal)
1.3 Welke betaalmogelijkheden voor collegegeld biedt uw onderwijsinstelling?
Handmatige overschrijving
Volledige bedrag in één keer
Betaling in termijnen
Automatische incasso
Volledige bedrag in één keer
Betaling in termijnen
Tikkie
Volledige bedrag in één keer
Betaling in termijnen
Creditcard
Volledige bedrag in één keer
Betaling in termijnen
Anders
1.4 Welk percentage van de studenten kiest voor welke betaalmogelijkheid?
Handmatige overschrijving - Volledige bedrag in één keer
Handmatige overschrijving - Betaling in termijnen
Automatische incasso - Volledige bedrag in één keer
Automatische incasso - Betaling in termijnen
Tikkie - Volledige bedrag in één keer
Tikkie - Betaling in termijnen
Creditcard - Volledige bedrag in één keer
Creditcard - Betaling in termijnen
Anders
1.5 Hoeveel betaaltermijnen hanteert uw onderwijsinstelling maximaal?
-
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Toelichting: waarom hanteert u dit aantal
1.6 Op welke dag wordt het collegegeld geïncasseerd?
Bij betaling ineens
dd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
mm
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Bij maandelijkse betaling
vaste dag
variabele dag
Toelichting: waarom heeft u dit gekozen?
1.7 Hanteert uw onderwijsinstelling ook administratiekosten voor de incasso?
2. Incassoresultaat collegejaar 2016/2017
2.1 Bij incasso van het volledige bedrag in een keer:
In hoeveel procent van de gevallen is de eerste incassopoging succesvol?
Hoeveel eerste herinneringen voor eenmalige betaling heeft u het laatste jaar verstuurd?
Hoeveel tweede herinneringen voor eenmalige betaling heeft u het laatste collegejaar verstuurd?
Hoeveel vorderingen heeft u overgedragen aan uw incassopartner?
2.2 Bij incasso van het bedrag in termijnen:
Is er een verschil in het incassoresultaat tussen de incasso van de eerste termijn en de volgende termijnen?
ja
nee
Indien ja: heeft de eerste incassotermijn een hoger resultaat of de volgende termijnen?
eerste
volgende
In hoeveel procent van de gevallen is de incassopoging van een termijnbedrag succesvol?
Hoeveel eerste herinneringen voor eenmalige betaling heeft u het laatste jaar verstuurd?
Hoeveel tweede herinneringen voor eenmalige betaling heeft u het laatste jaar verstuurd?
Hoeveel vorderingen heeft u overgedragen aan uw incassopartner?
2.3 Hoe gaat u om met verzoeken tot kwijtschelding?
2.4 Biedt u de mogelijkheid om buiten reguliere termijnincasso op een andere wijze gespreid te betalen?
ja
nee
Indien ja: Kunnen studenten hiertoe voorstellen doen?
ja
nee
2.5 Heeft u zicht op de reden van storneren?
ja
nee
2.6 Hoe tevreden bent u over het incassoresultaat op een schaal van 1 tot 5, waarbij 1 zeer ontevreden en 5 zeer tevreden
-
1
2
3
4
5
2.7 Houdt u de resultaten bij per opleiding/faculteit?
ja
nee
Indien ja: welke opleiding betaalt het beste en welke het minst goed
2.8 Houdt u de resultaten bij per studiejaar van de opleiding?
ja
nee
Indien ja: In welk studiejaar wordt het beste betaald en in welke het minst?
2.9 Hoeveel studenten heeft u vorig collegejaar uitgeschreven vanwege het niet betalen van collegegeld?
2.10 In welke mate heeft het incassoresultaat zich de afgelopen jaren ontwikkeld?
Verbeterd
Gelijk gebleven
Verslechterd
toelichting
Waardoor heeft het incassoresultaat zich verbeterd/is gelijk gebleven/verslechterd?
3. Communicatie
3.1 Via welke kanalen informeert u studenten over uw incasso van collegegelden?
Bij inschrijving
Op de website
Via 1-op-1 communicatie
Via social media
3.2 Heeft de student continu en real-time inzicht in zijn/haar betaalde en openstaande collegegeld?
ja
nee
Indien ja
Op onze website
Via een app
Anders
3.3 Wanneer heeft u voor het laatst uw communicatie met studenten over het incasseren van collegegeld herzien?
Dit jaar
Vorig jaar
2-3 jaar geleden
Langer geleden
3.4 Indien incasso is mislukt: op welke manier heeft u hierover als eerste contact met de student:
Telefonisch
Via mail
Per sms
Per brief
3.5 Heeft u in uw eigen incassoproces een moment ingebouwd waarop u telefonisch contact opneemt met de student?
ja
nee
Toelichting
3.6 Worden uw studenten voor iedere incasso geïnformeerd over de aanstaande incasso?
ja
nee
Indien ja, per
SMS
Mail
Brief
Machtigingsvoorwaarden
Whatsapp
Website
Social media
Anders
4. Samenwerking met incassopartner/deurwaarder
4.1 Hoeveel vorderingen met betrekking tot het collegegeld heeft u vorig collegejaar overgedragen aan uw incassopartner/deurwaarder?
4.2 Op welk moment draagt u een vordering over aan uw incassopartner/deurwaarder?
Direct na niet betalen
Na ons interne proces
Nooit
4.3 Waarom heeft u voor dit moment gekozen
4.4 Hoeveel van de vorderingen die aan uw incassopartner/deurwaarder worden overgedragen, worden succesvol geïncasseerd?
4.5 Start uw incassopartner/deurwaarder bij non-betaling een zgn. gerechtelijk proces op?
4.6 Waarom wel/niet?
4.7 Wanneer start uw incassopartner/deurwaarder een zgn. gerechtelijk proces op
Terug
Verder
1
2
3
4