Uw klant heeft al enige tijd een rekening openstaan. Ondanks meerdere herinneringen, heeft u nog steeds geen betaling ontvangen: erg vervelend. Want uw medewerkers moeten steeds achter het openstaande bedrag aan, terwijl u de klantrelatie graag goed wilt houden. Natuurlijk wilt u graag uw geld terug – alleen u ziet het nog niet zitten om een incassoprocedure op te starten. Daar komen namelijk incassokosten bij kijken, én het kost tijd. Tijd die u beter aan andere zaken kunt besteden. Laat ons daarom een laatste betalingsherinnering versturen uit uw naam.
Heeft u al meerdere betalingsherinneringen verstuurd? En staat u op het punt om een incassoprocedure te starten? Wacht hier even mee: er is namelijk een kans dat u uw geld terugkrijgt zonder een incassoprocedure te starten. Hoe? Door een laatste vriendelijke betalingsherinnering op Bosveldpapier te (laten) sturen, onder vermelding van uw bedrijfsgegevens. Zodoende blijft de klantrelatie behouden en wordt het gewenste resultaat vaak snel behaald. De reden dat er vaak snel wordt betaald na deze brief is dat uw klant zodoende ziet dat er al een externe partij bij is betrokken, die gespecialiseerd is in het verhalen van openstaande facturen. Dit zet net wat meer urgentie achter de betaling, want uw klant weet dat uw bedrijf nu nog maar een enkele stap verwijderd is van het opstarten van een incassoprocedure.
Naast het versturen van een laatste betalingsherinnering kunnen we uw klant de wettelijk verplichte nakomingsbrief sturen: hierin worden de te verwachten incassokosten op vriendelijke wijze aangekondigd. Ook dit kan net het laatste zetje geven om te zorgen dat uw klant tot betaling overgaat. In beide brieven vertellen we dat, wanneer de betaling uitblijft, een incassoprocedure start. Zodoende heeft u écht alles geprobeerd om uw klant te laten betalen.